Inspiruje
nas codzienność

nasze produkty

FAQ

Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej na temat płyt gazowych ceramicznych, zapraszamy do zapoznania się z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania. Wyjaśnimy aspekty sprzedaży naszych produktów, instalacji i montażu płyt ceramiczno-gazowych, bezpieczeństwa, użytkowania oraz serwisowania. Jeżeli informacje nie będą dla Państwa wystarczające, zapraszamy do kontaktu. Nasi konsultanci chętnie rozwieją wszelkie wątpliwości!

A. SPRZEDAŻ

A.1. Gdzie płytę można kupić?

Jeśli chcą Państwo uzyskać szczegółowe informacje, prosimy o kontakt telefoniczny: +48 664 764 000

Płyta jest sprzedawana przez studia i sklepy meblowe, sklepy internetowe AGD oraz przez magazyn producenta.
Listę sklepów mamy między innymi w zakładce „Gdzie kupić
Aby odnaleźć najbardziej dogodny dla Państwa sklep, prosimy o wpisanie w przeglądarce (np. www.google.pl) bądź wyszukiwarce cen (np. www.ceneo.pl) hasła „DYNACOOK”.

A.2. Gdzie można zobaczyć płytę?

Płytę można zobaczyć pod adresem:

Popowo 2a, 64-510 Wronki

Lista sklepów, w których mamy swoje ekspozycje

B. INSTALACJA/MONTAŻ

B.1. Czy płytę DynaCook instaluje się tak samo jak zwykłą płytę/kuchnię gazową – czy też inaczej?

Instalacja płyty jest tak samo prosta, jak innej płyty/kuchni gazowej. Płyta DynaCook posiada przyłącze gwintowane R ½”, do którego podłącza się instalację gazową. Tak jak przy każdym urządzeniu gazowym wymagane jest, aby przyłączenia dokonał instalator z uprawnieniami gazowymi.

Szczegółowy opis sposobu przyłączenia płyty do instalacji gazowej opisany został w Instrukcji obsługi i montażu (rozdział: Instalacja gazowa).

B.2. Jaki rodzaj gazu jest wymagany do eksploatacji płyty?

Płyty DynaCook przystosowane są, w zależności od zamówienia Klienta, do pracy na poniższych rodzajach gazu:

Symbol gazuNazwa gazuCiśnienie robocze gazu
G20gaz ziemny – metan20 mbar
G30propan-butan37 mbar
G31propan37 mbar

B.3. Czy instalator może przestawić płytę na inny rodzaj gazu?

W dbałości o Państwa wygodę płyta jest „nastawiana” fabrycznie na konkretny rodzaj gazu. Dlatego w momencie zakupu mają Państwo możliwość wyboru płyty dopasowanej do takiego rodzaju gazu, jaki Państwo stosują. Odpowiednie oznaczenie, na jaki rodzaj gazu płyta została „nastawiona”, widnieje na etykiecie kartonu oraz na tabliczce znamionowej, umieszczonej na metalowej dolnej osłonie płyty.

Oczywiście, jeśli z jakichś powodów będą Państwo po zakupie płyty zamierzali użytkować ją na innym rodzaju gazu, niż wynika to z jej „nastawienia” fabrycznego, uprawniony pracownik serwisu DYNAXO lub instalator dostosuje dla Państwa płytę zgodnie z Państwa potrzebami.

B.4. Czy w komplecie są dołączone dysze na inny rodzaj gazu?

Patrz: odpowiedź na pytanie nr B.3. Dysze na inne rodzaje gazu nie są dołączone do wyposażenia płyty. Jeśli z jakichś powodów będą Państwo po zakupie płyty zamierzali użytkować ją na innym rodzaju gazu, niż wynika to z jej „nastawienia” fabrycznego, uprawniony pracownik serwisu DYNAXO lub instalator dostosuje dla Państwa płytę zgodnie z Państwa potrzebami.

B.5. Czy do zamontowania płyty potrzebna jest specjalna szafka kuchenna?

Płytę w zależności od modelu montuje się w standardowych szafkach meblowych 90 cm (płyta X5), 80 cm (płyta X4), 60 cm (płyty X3 i X2). Zwracamy jednak uwagę na konieczność zapewnienia płycie prawidłowej wentylacji. Szczegółowe informacje dotyczące montażu danej płyty opisane zostały w Instrukcji obsługi i montażu (rozdział: Montaż płyty ceramicznej).

B.6. Jakiej mocy prąd jest wymagany? Jakiego przyłącza elektrycznego wymaga płyta?

Płyta nie wymaga żadnych specjalnych przyłączy elektrycznych ponieważ zużywa minimalną ilość prądu. Jest to maksymalnie 35 W (płyta X5). Do zasilania wystarczy zwykłe gniazdko 230V AC 50Hz.

C. BEZPIECZEŃSTWO

C.1. Czy płyta jest bezpieczna?

Płyty DynaCook są w pełni bezpieczne. Przeszły szereg różnorodnych testów i badań w laboratorium DYNAXO oraz w niezależnym instytucie naukowo-badawczym (Instytut Nafty i Gazu w Krakowie). Każde urządzenie przed zapakowaniem i wysłaniem przechodzi standardowe procedury testowe związane z bezpieczeństwem produktu. Każda płyta DynaCook posiada szereg zabezpieczeń, takich jak: blokada przed przypadkowym uruchomieniem (np. przez dzieci, zwierzęta), wskaźnik ciepła resztkowego (informacja o rozgrzanym polu grzejnym), sygnał braku gazu i jonizacyjne zabezpieczenie przed jego wypływem (stała kontrola spalania gazu eliminuje niebezpieczeństwo jego ulatniania się) , brak otwartego ognia, automatyczny ogranicznik czasu pracy pola grzejnego (gdy użytkownik zapomni wyłączyć kuchenkę). Podstawowe informacje o bezpieczeństwie technologii DynaCook zawarte są również na podstronie Technologia.

C.2. Czy płyta nie niszczy mebli?

Płyta DynaCook w żaden sposób nie niszczy mebli. Jedyny wymóg dotyczący mebli to odporność na temperaturę minimum 100°C (standard mebli kuchennych).

C.3. Czy wylot spalin nie niszczy mebli?

Wylot spalin nie niszczy mebli. Konstrukcja wylotu spalin spełnia wszelkie wymagane normy. Wylot gorącego powietrza jest miejscem, które się nagrzewa i poprzez które wydostaje się gorące powietrze. Dlatego w momencie gotowania potraw nie należy wylotu przykrywać ani dotykać.
Płyty DynaCook posiadają ponadto certyfikat bezpieczeństwa, wydany przez niezależny europejski instytut certyfikacyjny (Instytut Nafty i Gazu), którego kopia dołączona jest do każdej Instrukcji obsługi i montażu.

C.4. Co to jest wylot spalin? Czy jest niebezpieczny dla użytkownika?

Wylot spalin jest miejscem, które się nagrzewa i poprzez które wydostają się spaliny. Dlatego w momencie gotowania potraw nie należy wylotu przykrywać ani dotykać.

C.5. Do czego służy wylot spalin?

Poprzez wylot spalin odprowadzane są produkty spalania gazu.

D. UŻYTKOWANIE

D.1. Jak czyścić wylot spalin?

Wylot spalin składa się z nakładki wykonanej ze stali nierdzewnej oraz wkładki malowanej termoodporną farbą proszkową. Konstrukcja wylotu spalin pozwala na wyjęcie nierdzewnej nakładki oraz wkładki i umycie ich. Szczegóły opisane są w Instrukcji obsługi i montażu (rozdział: Czyszczenie wylotu spalin).

D.2. Czy obsługa płyty jest skomplikowana?

Konstruując płyty DynaCook, kierowaliśmy się zasadą prostoty obsługi. Dlatego nie znajdą Państwo żadnych specjalnych funkcji, które wymagałyby czasochłonnego zapoznawania się z obsługą płyty.
Sterowanie płytą jest intuicyjne i proste. Po podłączeniu jej do zasilania gazem i prądem można rozpocząć gotowanie – nazywamy to „Plug and Cook”.

D.3. Czy płyta wymaga specjalnych garnków?

Zaletą ceramicznej płyty DynaCook jest fakt, że do gotowania na niej nie są wymagane żadne specjalistyczne garnki. Można również używać klasycznych garnków emaliowanych. Wystarczy po prostu garnek z płaskim dnem i to wszystko.

D.4. Czy wymagane są specjalne środki do czyszczenia płyty?

Czyszczenie powierzchni płyty jest łatwe i szybkie. Do czyszczenia należy używać takich samych preparatów, jakie stosuje się do powszechnie eksploatowanych płyt ceramicznych. Nigdy nie należy nanosić środka czyszczącego na gorącą szybę ceramiczną. Środek czyszczący należy zetrzeć wilgotną ściereczką przed ponownym nagrzaniem płyty ceramicznej. Więcej informacji o czyszczeniu i konserwacji płyty znajduje się w Instrukcji obsługi i montażu (rozdział: Czyszczenie i konserwacja).

D.5. Czy urządzenie działa (i ewentualnie jak długo?) w przypadku zaniku napięcia?

Do płyty DynaCook może być dołączone niezależne zasilanie awaryjne UPS, które pozwala na swobodne gotowanie nawet przez klika dni). Zasilanie awaryjne sprawia, że płyta DynaCook staje się niezależna od awarii sieci elektrycznej.

E. SERWIS

E.1. Do kogo mam się zgłosić w razie problemów z płytą?

Prosimy o kontakt z Centrum Serwisowym drogą mailową: serwis@dynaxo.pl lub telefoniczną +48 606 649 549.

E.2. Czy serwis przyjedzie do mnie do domu?

Tak. W przypadku problemów z funkcjonowaniem płyty Serwis przyjedzie do Państwa domu.

E.3. Jaki okres obejmuje gwarancja?

Gwarancja obejmuje okres 24 miesięcy, liczony od daty zakupu płyty.